Skip to main content

El nou article ‘Real-world and traffic-adjusted physical activity levels of micromobility modes in Barcelona’, publicat per l’Alexandra Bretones a la revista Transport & Health, avalua el nivell d’activitat física associat a l’ús de diferents modes de micromobilitat a Barcelona.

L’estudi té com a objectiu proporcionar una comprensió més precisa de la qüestió, proporcionant informació valuosa sobre els beneficis latents per a la salut en termes d’activitat física de l’ús de modes de micromobilitat per al transport, utilitzant dades GPS i acceleròmetres de 502 viatges. Les troballes indiquen que les bicicletes compartides convencionals i elèctriques estan vinculades a valors més alts d’Equivalents Metabòlics de Tasca (MET) en comparació amb els patinets elèctrics. Aquesta anàlisi també indica que un minut d’anar en bicicleta convencional s’associa amb un 28% més d’activitat física que un minut de patinet elèctric. A més, els viatges amb patinet elèctric es caracteritzen per distàncies més curtes i pics d’activitat física intermitents, contrastant amb la distribució més uniforme observada en els viatges amb bicicleta. Aquestes troballes subratllen la importància de reconèixer les bicicletes convencionals i elèctriques com els principals modes actius de micromobilitat, tot i la creixent popularitat dels patinets elèctrics a tot el món.

Fotografia: Edu Bayer

Leave a Reply

Close Menu

GEMOTT

Despatx B9/1096
Departament de Geografia
Universitat Autònoma de Barcelona
Edifici B
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

T: +34 93 581 4810
E: gemott(at)uab.cat