El nou article “Shared bikes vs. private e-scooters. Understanding patterns of use and demand in a policy-constrained micromobility environment”, publicat per Oriol Roig Costa a la revista Transport Policy, aborda les diferències en els patrons d’ús i demanda entre patinets elèctrics i bicis compartides en un entorn normatiu restrictiu com és Barcelona.
En l’estudi s’exploren les diferències en la demanda i l’ús dels patinets elèctrics privats i les bicicletes compartides a Barcelona, ciutat amb diferents regulacions normatives per diferents alternatives de micromobilitat. La investigació, que es basa en enquestes a 651 persones usuàries, revela que les diferències socioeconòmiques existents entre usuaris d’aquestes dues alternatives de micromobilitat podrien explicar-se, en part, pel marc normatiu restrictiu de la ciutat. A més, confirma l’existència de diferencies de gènere i edat en l’ús d’aquestes modalitats, resultat que s’havia avançat en investigacions anteriors. Tot i que l’article qüestiona la sostenibilitat mediambiental i social d’aquests mitjans de micromobilitat, també destaca que les bicicletes compartides tenen un potencial més gran que els patinets elèctrics per mantenir allunyats els usuaris de vehicle privat a llarg termini. Aquestes troballes ofereixen una visió pràctica sobre com les polítiques urbanes impacten diferents grups de població que utilitzen aquests mitjans de transport tan populars avui dia.
Fotografia: Mariona Gil